Masa Itu Ringgit..Jangan bazer masa baca lama-lama..buat la keja berpekdah sket.. - Ms. J

lagi tag...syamilia punya



1. Orang luar sana tak kenal kamuh. Perjelaskan siapa kamuh?


seorang gadis melayu desa moden bernama Jalwa 'Iyas Yusof...kehkeh...mau moden...sila batok kahak sekarang...hihi....asal Jitra, Kedah...kuat sengeh...outspoken...



2. Sikap kamuh yang 'mantap'?


bangun awal pagi...setiap hari...termasuk ari cuti....aku sukakan pagi...nyaman...tenang...dan setiap pagi adalah harapan baru...breakfast adalah agenda pertama sambil belek2 aktiviti ari nih dan skodeng keta2 yang lalu kat jalan...setiap pagi mesti ada keta yang buat lawak...



3. Sikap kamuh yang sangat jelek?

suka langgar arahan...aku tak sukakan ketetapan, arahan berunsur riak, paksaan2 yang menyebabkan aku hilang fokus dan situasi2 yang sewaktu dengannya....aku tak suka ok...memang sangat jelek, dan buat masa nih aku sedang blajar berubah...jadi, kdg2 tu aku ikut jugak...terpaksa...sambil buat muka ketat...heheh....paksa rela namanya tuh...



4. Apa gajet yang sentiasa kamuh bawak?


handphone walkman aku yang asyik buat perangai dua tiga bulan nih...mau campak lubang sampah ja niatnya...



5. Dah berapa HP kamuh pakai selama neh?


tiga...1 kak wati bagi...2 lagi beli pakai duit hasil usaha sendiri...bangga sangat merasok2 ok...nak harap Big Boss tolong belikan, aku menanges hentak2 kaki sampai tercabot pon dia akan buat dont care ja...ajaran yang sangat terkesan sampai ari nih....



Senaraikan brands nye.




i. Nokia 3315...ni yang Kak Wati bagi...last2 ilang kat kem bukit ayer, perlis...




ii. Nokia yang nih...aku tak tau model brapa...yang macam kat gambar tu la, kaler itam....mau kembang lubang idong aku bawak duit nam ratos dalam poket nak pi beli enfon nih kat Bukit Jambul...ngehngeh...time tu 2nd gaji aku keja kat Agilent Penang...



iii. Sony Ericsson W100i....



Jenama HP yang sedang kamuh gunakan sekarang?

Sony Ericsson W100i....memang sudah tak canggeh manggeh ok..ada aku kesah..? aku kerap buat reminder pakai enfon nih...kisahnya, aku kuat lupa...huhu...




6. Siapa bestfriend kamuh?



ramai...kejang jari kalo nak di taip sebijik2 nama...member2 yang rapat dengan aku suma dikira bestfriend ok...tapi, yang slalu ja appear depan mata time susah senang...Keet...bestfriend dulu...kini...hopely selamanya...



7. Siapa yang kamuh sayang selain family kamuh?

buat masa nih my bestfriends kot....



Kenapa kamuh sayang dia?



sebab sanggop tolong aku time gawat susah....dan sanggop bertahan dengan sikap aku yang memang kurang sempurna nih....



8. Lagik 10 tahun kamuh jadi apa?



jadi wanita berkerjaya yang sangat berjaya kot...huhu...aminnnn.....lain, jadik bini yang setia....dan mama rock ok....hekhek...gediks....



9. Kata-kata hikmah yang pernah kamuh dengar & paling kamuh suka?





emel dari Kak Yon...ntah dari mana dia dapat...



10. Dalam blog kamu, sudah ada berapa followers?


tujuh...thanks a lot....



11. Senaraikan followers yang paling kamuh suka?dan kenapa?


sebab dah follow aku, semuanya aku gemar......trima kaseh lagik skali...



12. Makhluk Tuhan Paling Hot yang mahu di tag:



1. Muna
2. Wawa
3. Khazie
4.Dzex




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...