Masa Itu Ringgit..Jangan bazer masa baca lama-lama..buat la keja berpekdah sket.. - Ms. J

Tahun 2007, umur aku baru 20 tahun.

Time tu, Sg. Buloh memang tak in langsung dengan aku. Nama-nama tempat biasa untuk melepak macam Tasik Biru di Sg. Buloh pun aku tak tahu. Lagi pula nak tanam cita-cita mencari boyfren kawasan KL, Selangor ni buat stok...jauh sangat angan-angan. Maknanya, Sg. Buloh dan aku tak ngam.

Bila dah kawen , aku kena hijrah jauh sikit ke...SUNGAI BULOH. Dalam kuarters kerajaan. Walaupun bukan dekat KL, itu tarak hal. Janji dapat cerita lebat dekat budak satu kampung aku datang keja nek komuter dah cukup bagus. Baru nampak metropolist. Cehhhh

Dalam kuarters tu, aku tengok rupanya bersepah orang Kedah. Hal ini buat aku sering jeling nipis dengan husband aku. Bajet, hubungan kejiranan bukan satu hal yang susah untuk aku kat situ. Takat nak ajak keluar jalan2 pi Jusco Kepong tu bukan kemusykilan. Aku paling ganas pun lepak tasek UPM dengan Keet Salleh je sampai ke petang. Tak fun langsung.

Dalam banyak-banyak orang dalam kuarters tu, aku rapat dengan husband aku saja a.k.a Boss Kecik(bukan nama sebenar). Minat dia sama dengan dengan Keet Salleh, Novel. Hampir habis segala bentuk novel dia khatam. Punya true Novel Reader sampai bebuah2 novel member2 dia pinjam tak pulang-pulang sampai sekarang. Boss Kecik juga hebat dalam bidang komunikasi. Adjust jodoh orang, ayat salesmen mintak discount dan bagi ayat sound-direct kawan2 adalah bilis bagi Boss Kecik. Sumanya tunduk tanpa bicara.


Untuk itu, Boss Kecik senang bergaul dengan rakan-rakan disebabkan ada bakat komunikasi tersebut sedangkan dia bukanlah graduan bidang Komunikasi UiTM.

Rahsia Boss Kecik? Apakah yang menyebabkan dia begitu hebat?

Aku ada tanya dengan member-member lain, diorang cakap:

"Dia dulu kalau ngayat awek , pakai ujung idong je oi...!"


Konklusinya? HIDUP ITU PENUH CABARAN.....



P/S>>> Allah berfirman kepada para isteri yang membawa maksud: Isteri menanggung kewajipan terhadap suaminya yang wajib dilaksanakan dengan cara yang baik, suami juga dikehendaki melakukan kewajipan yang serupa (al-Baqarah: 228).

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...