Masa Itu Ringgit..Jangan bazer masa baca lama-lama..buat la keja berpekdah sket.. - Ms. J

Kisah Pendengar Intip

HOSPITAL. kalau menunggu pemeriksaan di hospital memang memakan masa lama…kiranya kalau masak rendang tu boleh siap sekawah lah lamanya…

Aku pernah teman Mok (adik aku) periksa masalah telinganya yang belum lagi di operate di sebuah hospital di Kangar...Di depan barisan kerusi kami ada lagi sebaris kerusi yang dipunggungi beberapa Malaysian yang tak dikenali…

termasuklah seorang saudari yang kelihatan seperti berusia jubli perak umurnya…

Maaflah, aku ni kuat memerhati orangnya…jadinya perasanlah aku saudari yang tak aku kenali tadi tak sempat membalas senyuman pemberian Mem Besar sebelum duduk dihadapannya…

Sambil menunggu…aku, Mok dan Mem Besar mula buka cerita…bergelak berhentak-hentaklah kami tiga beranak diruang menunggu itu tanpa mempedulikan penunggu-penunggu yang duduk berbaris dihadapan dan dibelakang kami…

jadinya penuh lah satu jam menunggu tu dengan cerita-cerita menarik…dah macam Astro Ceria ceritanya..

'Untuk Kita Aje'

Penat bercekang tali usus dengan lawak king aku dan Mok, tiba-tiba Mem Besar bersuara…

"ishk…rasa terlekat ubat lah kat dada…tadi makan tak dan nak minum dulu.."

Saudari di kerusi hadapan tadi tiba-tiba mencelah…
" sebelah pintu masuk tu ada mesin bancuh air dik…"

Aku dan Mok berpandangan…HAIRAN...masing-masing menahan gelak di hujung bibir sebelum terus menapak ke mesin bancuh air yang disebutkan saudari tadi...

Rasanya penuh lah RAM saudari tadi dengan cerita kami anak beranak yang diintip tanpa kami sedar.


----> kadang2 tak dan jugak membalas senyuman orang…maaflah, bukan sengaja nak sombong…aku ni rabun orangnya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...